UKK-botti

UKK-botti vastaa HR-kysymyksiin puolestasi

HR toimii usein työntekijöiden tietopankkina sekalaisissa asioissa. Helppoihin (tai vaikka vaikeisiinkin, mutta usein toistuviin) kysymyksiin vastaaminen uudestaan ja uudestaan työllistää ja tuhlaa aikaa tärkeämmältä: Integratalaisen UKK-botin avulla HR voi valjastaa botit ihmisten iloksi ja vapauttaa aikaa! Botti vastaa väsymättä organisaatiossasi usein kysyttyihin kysymyksiin ja sopii yleisten HR-ohjeiden helppoon hakemiseen.

 

Vain valmiita vastauksia
UKK-botti vastaa työntekijöiden kysymyksiin organisaation käyttämässä kanavassa, oli se sitten Teams, Slack tai oma intranet. Sen valmiit vastaukset koostuvat organisaation yleisistä HR-vastauksista.

Huomisen HR-tavat tänään
UKK-botti on moderni ja helposti lähestyttävä tapa tarjota vastauksia yleisiin HR-kysymyksiin. Se voi myös vaikka vitsailla vähän, mikä tekee bottiin tutustumisesta humaanisti hauskaa!

Enemmän aikaa, parempaa perehdytystä
Botti säästää paitsi HR:n ja esihenkilöiden työaikaa, mutta auttaa myös perehdytyksessä.

Tietoa täsmänä
Tiedon etsiminen ja löytäminen helpottuu, kun kaikki info ei ole haudattuna intra-hakuihin. Botti voi myös pistää pari pahaa jatkokysymystä tai tarkentaa työntekijän tarvetta ennen vastaamista.

 

Miten tämä toimii?

1
Shop ja sitten workshop
Aloitamme yhteistyön starttityöpajalla, jossa määritellään botin sisältö; mihin aihealueisiin botin halutaan vastaavan? Valmiilla workshop-sapluunallamme päästään nopeasti kiinni kaikkiin yleisiin HR-hommiin ja usein toistuviin kysymyksiin: työaikakirjaukset, palkat, poissaolot, matkustus, lomasaldot, vanhempainvapaat... Vastuu sisällöistä on asiakasyrityksellä.

2
Katsotaan kanavat 💬
Määrittelemme yhdessä kanavat, joissa botin halutaan toimivan.

3
Luodaan botti
Toteutamme teille oman bottialustan ja tehtäväksenne tulee sisällöntuotanto alustaan; botin vastausten kirjoittaminen. Sparraamme ja autamme sisällöissä. Ja erikseen sovittaessa voimme ottaa myös isomman roolin tässä.

4
Esitellään teidät
Tutustutamme teidät uuteen työkaveriinne: HR:n UKK-bottiin! Botti otetaan käyttöön haluttuun kanavaan. Mukaan tarvitaan teiltä myös IT, jotta konfiguraatio onnistuu.

 

”Botti hakee tietoa puolestasi ja toimii ihmiskielisenä käyttöliittymänäsi erinäisiin tietolähteisiin. Oikeudenmukaisuus ja ihmiskielisyys ovat UKK-botin hyveitä.”

UKK-botin käytännön plussapuolia listaa integratalainen ihmisihminen Rami Setälä.

Olisiko näistäkin apua?

Valmis vapauttamaan aikaa olennaiseen?

Kuinka moni on hihkunut innosta lähtiessään etsimään tietoa henkilöstökäsikirjasta tai intrasta? Sitähän mekin... UKK-botin avulla HR voi valjastaa botit ihmisten iloksi ja vapauttaa omaa aikaansa olennaiseen. Botti ei välitä työajoista tai lomakausista, vaan vastaa parhaansa mukaan juuri silloin, kun jollakulla on kysyttävää; kysyjä saa välittömän vastauksen. Oikeudenmukaisuuskin on yksi sen hyveistä. Koska se vastaa kaikille samalla tavalla, kukaan ei saa väärää vastausta. Lisäksi vastaus on aina kirjallisena. Valmis valjastamaan huomisen HR teidänkin taloon? 🤖